រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួង ពាណិជ្ជកម្ម៖ ក្នុងឆ្នាំ២០២៤ កម្ពុជាសម្រេចបាន នូវការរីកចម្រើនលើការ នាំចេញទៅទីផ្សារចិន ដែលគ្របដណ្តប់ លើបរិមាណនាំចេញ សរុបរហូតដល់៣០%

(ភ្នំពេញ)៖ នាព្រឹកថ្ងៃអង្គារ ទី២៦ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥ ​នៅសណ្ឋគារសូហ្វី តែលភ្នំពេញភូគីត្រា លោកជំទាវ ចម និម្មល រដ្ឋមន្រ្តី ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និង ឯកឧត្តម ឌិត​ ទីណា រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួង កសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានអញ្ជើញជាគណៈ អធិបតីក្នុងពិធី សម្ពោធដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់ ជាផ្លូវការនូវ “យុទ្ធសាស្រ្តពង្រីក និងពិពិធកម្មទីផ្សារ នាំចេញអង្ករកម្ពុជា ២០២៥-២០៣០” និង “ពិធីបើកមហាសន្និបាត សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា អាណត្តិទី៤ និងកម្មវិធីបោះឆ្នោត ជ្រើសរើសប្រធានសហព័ន្ធ ប្រធាន និងសមាជិកក្រុម ប្រឹក្សាភិបាល នៃសហព័ន្ធ ស្រូវអង្ករកម្ពុជា អាណត្តិទី៥” ដោយមានវត្តមាន អញ្ជើញចូលរួមពី តំណាងក្រសួង-ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ​ ថ្នាក់ដឹកនាំ និងសមាជិក សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា តំណាងអង្គការស្បៀង និងកសិកម្មនៃ អង្គការសហប្រជាជាតិ ប្រចាំកម្ពុជា អង្គការដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ តំណាងសភាពាណិជ្ជ កម្មអន្តរជាតិប្រចាំកម្ពុជា ព្រមទាំងតំណាង សមាគម និងអង្គការក្រៅ រដ្ឋាភិបាលជាច្រើនរូប។

លោកជំទាវរដ្ឋមន្ត្រី បានសម្តែងនូវការ កោតសសើរ និងការវាយតម្លៃខ្ពស់ ចំពោះសហព័ន្ធ ស្រូវអង្ករកម្ពុជា  និងបានចាត់ទុកថា ព្រឹត្តិការណ៏ដែល បានរៀបចំនេះ គឺជាព្រឹត្តិការណ៏នៃ កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងភាពជាដៃគូរ រវាងក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា និងអង្គការស្បៀង និងកសិកម្មនៃអង្គការ សហប្រជាជាតិ (FAO) ក៏ដូចជាក្រសួង កសិកម្ម រុក្ខាប្រម៉ាញ់ និងនេសាទ និងដៃគូរពាក់ ព័ន្ធដទៃទៀត។

តាមរយៈការដាក់ចេញនូវ “យុទ្ធសាស្ត្រស្តីពី ការពង្រីកទីផ្សារ និងពិពិធកម្មការនាំចេញ អង្ករកម្ពុជា ២០២៥-២០៣០” នេះ លោកជំទាវរដ្ឋមន្រ្តី បានគូសរំលេចនូវ ទិសដៅចម្បងៗចំនួន ៣៖

១. រក្សាជំហររឹងមាំរបស់កម្ពុជា លើទីផ្សារអង្ករ ក្រអូបសំខាន់ៗ លើទីផ្សារអន្តរជាតិ

២. បង្កើនការនាំចេញអង្ករ សប្រណិតដោយផ្តោត លើក្រុមប្រជាជនដែល មានចំណូលមធ្យមនៅ ក្នុងទីផ្សារតំបន់អាស៊ី និង

៣. ពង្រីកឱកាសទីផ្សារឱ្យទូលាយបន្ថែមទៀត តាមរយៈកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មដែលមានស្រាប់ និងនាពេលអនាគត ក៏ដូចជាតាមរយៈយន្តការលទ្ធកម្មស្បៀងអាហារតាមស្ថាប័នដូចជា តាមរយៈយន្តការកិច្ចព្រមព្រៀងរវាងរដ្ឋាភិបាល និងរដ្ឋាភិបាល (G2G) កម្មវិធីជំនួយស្បៀងអាហារ និងលទ្ធកម្មសន្តិសុខស្បៀងដោយអង្គការសហប្រជាជាតិនិងអង្គការមនុស្សធម៌នានា។

លោកជំទាវរដ្ឋមន្ត្រី បន្តថា ក្នុងឆ្នាំ២០២៤ កន្លងទៅ កម្ពុជាសម្រេចបាននូវការរីកចម្រើនលើការនាំចេញទៅទីផ្សារចិន ដែលគ្របដណ្តប់លើបរិមាណនាំចេញសរុបរហូតដល់៣០% ហើយ ក្នុងឆ្នាំ២០២៥ នេះ នឹងបន្តកើនឡើងថែមទៀត ដោយមានមូលដ្ឋាននៃការប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ពីប្រទេសចិន តាមរយៈការចុះអនុស្សរណៈយោគយល់គ្នាលើកទី៧ ចំនួន ៥០ម៉ឺនតោន។

នាឱកាសនោះ លោកជំទាវរដ្ឋមន្រ្តី បានគូសបញ្ជាក់ថា ក្នុងនីតិកាលទី៧ នេះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បន្តផ្តោត ការយកចិត្តទុកដាក់ ខ្ពស់លើការចូលរួម ដោយមិនអាចខ្វះ បានរបស់វិស័យឯកជន ក្នុងការអនុវត្ត គោលនយោបាយ យុទ្ធសាស្ត្រនានា របស់រាជដ្ឋាភិបាល និងទាញយកផល ប្រយោជន៍ជាអតិ បរមាពីកិច្ច​​ព្រមព្រៀង កម្ពុជាជាសមាជិក។

​ក្នុងនោះ ​លោកជំទាវរដ្ឋមន្រ្តី បានសង្កត់ធ្ងន់លើតួនាទី ដ៏សំខាន់របស់សហព័ន្ធ ស្រូវអង្ករកម្ពុជា ក្នុងការចូលរួមជាមួយ ក្រសួង-ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ ជាពិសេស ជាមួយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្នុងនាមជាអាណាព្យាបាល បច្ចេកទេស ក្នុងការអនុវត្ត Çយុទ្ធសាស្រ្តពង្រីក និងពិពិធកម្មទីផ្សារ នាំចេញអង្ករកម្ពុជា ២០២៥-២០៣០È និងបានផ្តល់នូវអនុសាសន៍គន្លឹះមួយចំនួន ដល់សហព័ន្ធ ស្រូវអង្ករកម្ពុជា​ ក្រុមហ៊ុននាំចេញ និងភាគីពាក់ព័ន្ធ ដើម្បីជាទិសដៅការងារ សម្រាប់បន្តអនុវត្ត ដូចខាងក្រោម៖

– ត្រូវចូលរួមប្រតិបត្តិការជំនួញ – ធុរកិច្ចស្របតាមច្បា ប់ជាធរមាន ប្រកាន់ខ្ជាប់នូវ ក្រមសីលធម៌ ប្រកប ដោយតម្លាភាព ផ្គត់ផ្គង់អង្ករដែលមាន លក្ខណ: ប្រកួតប្រជែង ការពារផល ប្រយោជន៍របស់ភាគី ពាក់ព័ន្ធ និងបង្កើន ភាពជឿជាក់នៃអង្ករ កម្ពុជានៅក្នុងទីផ្សារជាតិ និងអន្តរជាតិ

– ត្រូវចូលរួមពង្រឹង គុណភាពអង្ករកម្ពុជា ប្រកបដោយស្មារតី ទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ ដោយត្រូវគិត គូរទាំងបរិមាណ គុណភាព សុវត្ថិភាព និងសោភ័ណភាព នៃការវេចខ្ចប់តាម ស្ដង់ដាត្រឹមត្រូវ ដើម្បីរក្សា​បាន​នូវ​ កេរ្ដិ៍ឈ្មោះអង្ករ​កម្ពុជា និង​និរន្តរភាព​ នៃការនាំចេញ​

– ត្រូវធានា​ជាមួយ​ភាគីអ្នកទិញ ឬតម្រូវឱ្យមានធានារ៉ាប់រង ​លើ​ការ​ធានា​គុណ ភាព​ម៉ាក​អង្ករ​កម្ពុជា​

– ត្រូវបន្ថែមការ ប្រុងប្រយ័ត្នលើការ ប្រើប្រាស់សារធាតុ ទាំងសមស្របនិង មិនសមស្របបរិមាណ លើសកំណត់ ស្របតាមបទដ្ឋាន និងស្តង់ដាររបស់ ប្រទេសនាំចូល

– បន្តចូលរួមយ៉ាងសកម្ម ជាមួយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្នុងការចរចា​ពង្រីកទីផ្សារនាំចេញ និងការសម្រប​សម្រួល ​លើ​អនុស្សរណៈ នៃការយោគយល់គ្នា ដើម្បីនាំអង្ករ​ចេញទៅកាន់ ​ទីផ្សារ​ក្រៅប្រទេស៕

You might like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *